Kör-Vas-Út blog

Vitézy Dávid: Tapasztalataim a jelen közlekedéséről, betekintés a jövőbe

2016. november 29. - KVÚ

A BME Zielinski Szilárd Építőmérnöki Szakkollégium Kör-Vas-Út tagozata szeretettel meghívja a blog olvasóit Vitézy Dávid, a BKK alapítója és egykori vezérigazgatója, a Közlekedési Múzeum jelenlegi főigazgatója, közlekedési szakértő mai előadására.

Tovább

Korhű-e az UV villamos?

Az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója kapcsán két héten keresztül két UV-szerelvény közlekedik menetrend szerinti forgalomban Budapesten. A BKK közleménye szerint „Korhű villamosok járnak november 4-éig az 1956-os forradalom évfordulója alkalmából”. Mai bejegyzésünkben annak járunk utána, hogy ez a „korhűség” hiteles-e. A korabeli fényképeken ugyanis egyáltalán nem láthatók UV-k...

  Bármilyen figyelmesen is nézzük meg az 1956 őszén Budapesten készült fényképeket, akármilyen válogatást nézünk (akár az iho-n, akár közvetlenül a fortepanon, akár bármilyen más képarchívumban), egyáltalán nem találni olyan fényképet, amelyen akár csak egy UV villamos is látszódna. Ezek szerint nem is közlekedtek akkoriban?

UV villamos 1956-2016.

UV szerelvény az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulóján Budapesten, a Ferenc körúton, 2016. október 23-án.

Tovább

Újra itt vagyunk!

Kedves olvasóink!

Az elmúlt fél évben különböző okokból elmaradtak a bejegyzéseink. Blogunk nem szűnt meg, hiszen rengeteg témáról szeretnénk még írni. Így természetesen az ígrt sorozatokra is sor fog kerülni. A továbbiakban igyekszünk heti egy bejegyzéssel jelentkezni. Így lesz ezen a héten is, kedden 18 órakor!

A Kör-Vas-Út Blog csapata

2 éves az M4-es metró

Szinte hihetetlen, de két éve már, hogy 2014. március 28-án, pontban déli 12 órakor elindult a menetrendszerű forgalom a budapesti M4-es metró vonalán.

Az évfordulót kihasználva a következő időszakokban néhány bejegyzésben a metróval fogok foglalkozni. Bemutatom, mi indokolta a metró építését, megmutatom, miért is nehéz, hogy valaha is elérje az ígért utasszámot; de ami talán a legfontosabb, több részletben bemutatom majd mit is nyertünk a metróval. (Előre bocsátom, sokkal többet, mint amennyire az elsőnek tűnik. De ezt amúgy a fokozatosan emelkedő utasszámok is igazolják.) Arra is ki fogok térni, indokolja-e bármi, hogy pl. a „régi piros hetes" buszt visszaállítsák.

És elő is kerítek majd néhány fényképet, még az építkezések idejéből, a felszínről és a föld alól, az épülő állomásokról is.

Tovább

A Fehér-tavi Halgazdasági Vasút

Ha visszatekintünk a történelemben, a Dél-Alföld Magyarország kisvasúti fellegvárai közé tartozott, elég csak a Kecskeméti Kisvasutat, a Békés megyét behálózó Alföldi Első Gazdasági Vasutat vagy az 1975-ben megszüntetett szegedi "Madzagvasutat" említeni. A jelen nem túl fényes a régióban, azonban a Fehér-tavi Vasút továbbra is maradéktalanul szolgálja ki országunk egyik legnagyobb halgazdaságát.

20160121_121233.jpg

UE/28 típusú mozdony nyitott személykocsival a Fehér-tavi Halgazdasági Vasúton
(fotó: Balog Péter; Szegedfish Kft. engedélyével)

Tovább

Idén is - Várostervezési Napok 2016!

2016-ban immár 7. alkalommal rendezzük meg a Várostervezési Napok (VTN) című versenyünket. Jelmondatunk:

Álmodj, Tervezz, Alkoss!

A VTN különlegessége, hogy három kar szakkollégiuma közösen szervezi: az Építőmérnöki Kar mellett az Építészmérnöki Kar és a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar szakkollégiumai is csatlakoznak hozzánk.

A verseny célja, hogy az alapvetően erről a három karról érkező hallgatók együtt, közös csapatokat alkotva Budapest egy jelentős csomópontját feladatul kapva feltárják a csomópont és környezetében felmerülő problémákat, majd egy kétnapos projektmunka keretében javaslatot is tegyenek azok megoldására.

boritokep_blogra.jpg

Tovább

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu